Uśmiechnięta kobieta myjąca zęby

Ortodoncja

Leczymy wady zgryzu dla pięknego i zdrowego uśmiechu

Ortodoncja to dziedzina stomatologii, która zajmuje się diagnozowaniem, zapobieganiem i leczeniem nieprawidłowych ustawień zębów oraz wad zgryzu.

Ortodoncja może ci pomóc:

• Korekcja nieprawidłowych ustawień zębów:Nieprawidłowe ustawienie zębów może prowadzić do problemów z układem żucia, trudności w utrzymaniu higieny jamy ustnej oraz zwiększonego ryzyka próchnicy i chorób przyzębia.
  • Poprawa estetyki uśmiechu: Wielu pacjentów poszukuje ortodoncji z powodu nieestetycznych zębów. Nie są zadowoleni z ich ustawienia,krzywizny, stłoczeń. Ładny uśmiech, zadbane  zęby to ozdoba, która posiada ogromną siłę, wpływa nie tylko na samopoczucie, ale i pewność siebie!
  • Zapobieganie problemom zdrowotnym: Poprawa układu zębów i zgryzu może zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów zdrowotnych, takich jak nadmierna erozja szkliwa, choroby przyzębia, a nawet bóle głowy lub pleców związane z nieprawidłowym zgryzem.

W naszym gabinecie zakładamy aparaty stałe. Składają się z podstawowych części, takich jak pierścienie ortodontyczne i zamki, które są połączone drutem ortodontycznym. Głównie poprzez kształt, wytrzymałość i programowanie drutu lub kształt zamków siły są przenoszone na zęby, które powodują ruchy zębów w pożądanym kierunku i zakresie.

Terapia ortodontyczna jest stosunkowo czasochłonna i trwa, w zależności od wady i wieku pacjenta, od kilku miesięcy do 2-3 lat. Dlatego bardzo ważna jest współpraca pacjenta. I to nie tylko ze względu na długi przebieg, ale także wysokie wymagania dotyczące higieny jamy ustnej.